Minimax pályázatra elkészült társasjátékok

Kincses sziget

Start: A kikötőben szélcsend van. Csak akkor kelhetnek útra a hajók, ha 6-ost dobnak. Ezt követően újra dobnak,  ez mutatja meg hová léphetnek.
Hajtogasd meg papírból a saját hajódat!

7. mező: A kikötőben szélcsend van. Továbbjutni 6-os dobással lehet. Majd dobjatok újra, ennyit léphettek.

13. mező: A vihar megszaggatta a vitorlákat. A javítás idejére kimaradtok 1 dobásból.

21. mező: Elfogyott az ivóvíz. Vissza kell fordulni, lépjetek vissza 3 mezőt!

26. mező: Harc a tengeri szörnnyel. Csak 2-es dobásával győzhetitek le.

29. mező: A kalózok féltve őrzik a kincset, foglyul ejtik a betolakodókat. 1-est dobva kiszabadulhattok, léphettek.

Cél: Gratulálunk! A csapat megszerezte a kincset.

 

Kincskereső hajós kaland!

Megy a hajó a Dunán című mondókára kiválasztjuk a négy csapatkapitányt, akik kialakítják a négy csapatot, (piros, citromsárga, zöld, kék) és megkapják a kincskereső térképet. A térkép segíti a játékmezőn való haladást és felfedi, hol található az elrejtett kincsesláda. Minden kiskalóz a csapat színének megfelelő hajós kitűzőt kap. A kalózkapitány kiosztja a csapattagok feladatait. Egy gyermek figyeli a térképet, hol találhatóak az x – szel jelölt kincsek. Egy gyermek gyűjti össze és vigyáz a kincsekre. Egy gyermek képviseli a csapatot a játékmezőn lépegetve. Egyikük pedig pörgeti az „iránytűt”, ami meghatározza a lépések számát a játékmezőn; a sötét mező jelzi a kimaradást, az x pedig, hogy egy kincset talált a kiskalóz.

Társasjáték szabálya
A kiosztott feladatok alapján zajlik a játék.  A pörgető játékos megadja a társának, hányat léphet a játékpályán. A különleges játékmezőkön található aranytallérok és nyilak jelzik, hogy mennyit léphet még a kis kalóz előre, vagy hátra. A térképfelelős csapattagnak figyelnie kell mikor ér a társuk a tengerpartra (1. sárga mezőn áthaladva), jut el az esőerdőbe (1. zöld mezőn áthaladva) és tart a barlang bejáratánál (1. szürke mező), mert ott rejtőznek a kincsek (drágakövek), amiket a kincsőrző csapattag gyűjt össze. Egy csapda és egy barlang nehezíti a játékot. Aki erre a mezőre lép, egy körből kimarad. Az esőerdei ösvény segíthet lerövidíteni a kincshez vezető utat. A célban minden kalózcsapat megtalálja a saját kincses ládáját, amibe beleteheti az összegyűjtött drágaköveket.

Játék eszközei: 
1 db 2m x 2m – es játékpálya, 4 db kincses térkép, 5 db kék hajós kitűző, 5 db piros hajós kitűző, 5 db citromsárga hajós kitűző, 5 db zöld hajós kitűző, 1 db kék kincsesláda, 1 db piros kincsesláda, 1 db citromsárga kincsesláda, 1 db zöld kincsesláda, 25 db kék „drágakő”, 25 db piros „drágakő”, 25 db citromsárga „drágakő”, 25 db zöld „drágakő”

 

Kókuszkaland

Rózsaszín mező: Vegyél fel egy kókuszdiót!
Fekete mező: Kalóztámadás! Elvesztettél egy kókuszdiót!
Zöld mező: Jó szelet kaptál! Dobj újra!
Narancs mező: Zátonyra futottál. Kimaradsz egy körből!
Citromsárga mező: A polip karjaiba ragadtál. Kétszer kimaradsz a dobásból.
Piros mező: Cápák támadtak meg. Lépj vissza 2 mezőt!

 

Kincsvadászok

Leírása: 
A játékot 4 játékos játssza, ha többen vannak választhatnak maguknak csapattársakat. Magát a játékot a 4 játékos alakíthatja és rendezheti. Közösen döntenek a szigeteket összekötő útvonalról, illetve a szigeteket is különböző formában tehetik le.
Miután a játékosok kiválasztották a vitorláshajójukat, kapnak 20 aranytallért, amivel szabadon gazdálkodhatnak. Minden szigeteket összekötő hullámvonal nyíllal jelzi a haladási irányt, és hogy mennyi aranyat ér. Minden szigeten mást és mást lehet vásárolni (élelmet 1 aranyért, vizet 3 aranyért, halat 1 aranyért, kincset 2 aranyért, kagylót 3 aranyért). Minden játékos maga dönti el, hogy melyik szigetre hajózik. Az nyer, aki mind az 5 kincset összegyűjti és a legtöbb aranya marad.

Piac: Egy különleges sziget, melyen minden áru megvásárolható vagy elcserélhető saját értékében.

Tartozékok: 
2x2 méteres kék lepedő, 4 db vitorláshajó (tusfürdős flakonból és szívószálból), 6, sziget, kincsesláda, (tojástartóból), kincsek, (gyöngyök), pálmafa (tojástartó), kagylók, kagylótartóháló (citromos háló), víz (parafadugó), sonkatartó (sajtos doboz), kosár

A játék különlegessége, hogy az eszközöket újrafelhasználással, saját kezűleg készítettük. Mindig újabb és újabb játéktér alakítható, ami a gyerekek fantáziájára van bízva. A játék menetét a gyerekek irányíthatják lépéseiktől, döntéseiktől függően. 

Fejleszti a logikus gondolkodást, téri tájékozódást, kreativitást, számolási készségeket (bontás, stb) melyek óvodás korban elengedhetetlenek.

 

 

Dimbes-Dombos Óvoda hajós társasjátéka

A sóskúti Dimbes-dombos Óvoda Süni csoportja által készített társasjátékkal hajóval kell szállítani a halakat egyik helyről a másikra.

Dobjatok a dobókockával, lépjetek annyit a kishajótokkal, ahányat dobtatok  .

Az nyer aki mind a 4 halat eljuttatta a célba.

 

Pitypang Óvoda társasjátéka hajós társasjátéka

A játékot 2-4 játékos játszhatja. A játékosok miután kíválasztották a megfelelő kalóz bábut, indulhat a játék.
Az kezdi a játékot aki 3 -ast dob.

A hullámos mező veszélyt jelent a kalózok számára hisz bele estek a tengerbe,így egyszer kimarad a dobásból.
Aki a kincsekkel teli mezőre lép anyit léphet előre ahány éves.
Zöld mezőre lépve egyet vissza kell lépni.
Aki elsőként ér célba az foglalhatja el a kincsekkel teli kalózhajót.

 

Csicsergő Óvoda hajós társasjátéka

A Csicsergő hajó matrózai értesültek róla, hogy a kalózok kincset rejtettek el egy távoli kis szigeten az óceán közepén. Elindultak megkeresni a kincset, hogy a csoport meggazdagodjon és elmehessen egy közös hajókirándulásra. Hat csapat vagy játékos játszhatja a játékot. Mindenki dob a dobókockával és az kezdi a játékot, aki a legnagyobbat dobta. Mindenki a dobás értékének megfelelően lépked a hajó alakú mezőkön. A kék hajók a vizet jelképezik. Az egyéb színű hajóknak különböző jelentésük van:

ZÖLD HAJÓ = Szépen haladsz előre! Még egyszer dobhatsz!
NARANCS HAJÓ = Nem engedelmeskedtél a hajó kapitányának! Egyszer kimaradsz a dobásból!
LILA HAJÓ = Ha jól válaszolsz egy kérdésre, egy mezőt léphetsz előre! (A kérdést az óvónők az aktuális heti témához is igazíthatják!)
SÁRGA HAJÓ = Észrevettek a kalózok és utánad eredtek! Lépj előre négy mezőt, hogy megmenekülhess!
FEKETE HAJÓ = Nagy viharba keveredtél a Cápa-szirtnél! Lépj vissza három mezőt!

A játékot az a játékos nyeri meg, aki először éri el a kincset rejtő szigetet. Fontos, hogy nem kötelező pontos dobással a célba jutni.


 

Ki az Úr a Dunán?

A játék időtartama: 20-30 perc
2-8 játékos részére, 4-99 éves korig

A játék alapja a "Ki nevet a végén?"játék. A dobókockán 1-36-ig vannak a pöttyök és mindenki annyit lép amennyit dobott.
Ha figurás mezőre lép, teljesíteni kell a képhez kapcsolodó utasítást. A játék menetét a nyilak mutatják.Mindenkinek azonos színű nyila mutatja az utat. Aki kincsesládára lép annyi aranytallért kap, amennyi a láda mellett található. Az nyer aki elsőként behajózik a célba, ha még arany tallért is szerzett külön jutalom jár érte -Hajóskapitány oklevél!

Világítótorony: cél
Kalózkard: kalózokkal kell megharcolnod, csak akkor mehetsz tobább ha 3-ast dobsz.
Horgony: kihorgonyoztál, kimaradsz egyszer a körből.
Sima zászló: szelet fogott a vitorlád, 1-szer még dobhatsz
Csíkos zászló: szelet fogott a vitorlád, 2-szer még dobhatsz
Hal: sokat ettél, 1-et lépj előre.
Távcső: nem láttad a zátonyt, lépj vissza 2-őt
Kincsesláda: kincsre leltél, annyi arany tallért kapsz, amennyi a láda mellett van.

Tartalom:
1 dobókocka, 32 hajós bábu, 20 db tallért, 1 útmutató

 

 

 

 

Gyermekvilág Óvoda hajós társasjátéka

 

 

 

 

Veszély az Óceánon

Kalózhajó: Vissza a startsra
Kulcs: Átugorhatja a kalózhajót!
Örvény: Vissza 3 lépést!
Kincsesláda: Előre 2 lépést!
Zátony: Kimarad a körből.

 

 

 

Kalandos hajókázás a Hármas-Körösön

A társasjátékot 3 fő játssza.
Tartozékok: 1 sárga hajó, 1 piros hajó, 1 kék hajó, 1 dobókocka
 

Indulás a gyomai városrészen található Sétahajó kikötőből.
A játékot az kezdi, aki a legnagyobb értéket dobja. Ezután a játékosok egymást követően dobnak a dobókockával. Amikor a piros csomóhoz érsz, letáborozol a Hantoskerti-holtágnál. Megálltál fovi meccset nézni, felmentél a kilátóba. Kellemesen kikapcsolódtál, ezért 1 körből kimaradsz.
A sárga csomóra lépve a Fűzfás-zugi-holtágnál kipróbálod a kajakozást. Mivel bátor voltál jutalomként 1 csomót léphetsz előre.
Elértél a kék csomóhoz, ahol a Templom-zugi-holtág található.A pájer-strandon frissen sütött kürtöskalácsot eszel. Ezután a Bárka Látogatóközpontban ismereteket szerzel a régi halászati szokásokról. Amiért figyelmesen végi hallgattad az előadást jutalomként 2 csomót léphetsz előre.
A hosszú út után a Kenderáztató-holtághoz értél. Letáborozol és megvárod a többieket.Gyomaendrőd a Három-Körös ölelésében fekvő kisváros. 

 

Szelektálj ÖKO-san!

Játékeszközök: 4 bábu, játéktábla, 1 dobókocka, 3 kuka, 1 hajó és sok szemét
Játékszabály:
A gyerekek dobnak a dobókockával és amennyit dobott, annyit lép előre a bábuval. Amilyen színre lép, annak megfelelő szemetet vesz ki a szemétszállító hajóról. (Kék-papír, sárga-műanyag, barna-fém). A játékos maga mellé gyűjti a szemetet. Célba érés után a 4 játékos a 3 kukába szétválogatja a szemetet. Az a gyermek a győztes, aki a legtöbb szemetet gyűjti és megfelelően szelektálja azokat.
A játékhoz újrahasznosított eszközöket használtunk és a gyerekekkel együtt készítettük el.

 

Mazsoláék hajózni mennek

Résztvevők: 2-6 fő
A játék menete:
A pályán tetszőlegesen helyezzék el a gyerekek a "tököket" és papírsárkányokat. Ezeket kell majd a játék folyamán összegyűjteni, amikor a játékos bábujával az adott mezőre lép.
a játékosok sorban dobnak és lépnek.
Start a tökháznál!
A pályán az elágazásnál tetszőlegesen választható az útirány.
A "nehezítő" mezők jelzése a pályán található.

Mazsola és Manócska megtalálta Tádét. Hazavitték - lépj előre jutalmul két mezőt.
Róka Rezsőnek nem szállt fel a sárkánya - lépj vissza egy mezőt.
Mazsoláék telerakták Medve Menyus barlangját bogánccsal, egyszer kimaradsz a dobásból.
Varjú bácsi megtalálta Tádét a gödörben - lépj előre két mezőt!
Választható a további útirány!
Tádé, Mazsola, Fülöpke és Egérke "Tigrisest" játszanak. Gyorsan futnak, lépj előre egy mezőt!
Medve Menyus elaludt a fűben, egy dobásból kimaradsz!
Mazsola megállt bogyót gyűjteni, eltévedt, lépj vissza klét mezőt!
Mazsola virágot szedett Manócskának - Lépj előre egy mezőt!
Mazsola fürdött és pancsolt. Elszaladt az idő, egy dobásból kimaradsz.
Mazsola bogánccsal dobálta meg Varjú bácsit. Egy dobásból kimaradsz.
Fülöpke répát szedett.
A pálya végén a hajó várja az "utasokat", hogy beszálljanak és elinduljanak hajózni a nagy útra.

A játékot az nyeri, aki először éri el a hajót, aki a  legtöbb papírsárkányt gyűjtötte, aki a legtöbb tököt gyűjtötte, aki a legtöbb tárgyat gyűjtötte.

 

Tengeri kaland társasjáték

Szerencse kártyák- feladatok:
- Számold meg hány fekete halacska van a tengerben!- jutalmul lépj előre egy mezőt!
- Sorolj fel öt tengeri állatot!- jutalmul lépj előre egy mezőt!
- Ügyesen kikerülted a kalózokat! - jutalmul lépj előre egy mezőt!
- Kalózok fogságába kerültél, egyszer kimaradsz a dobásból!
- Elszakadt a vitorlád, egy körből kimaradsz, míg megjavítod!
- Ügyesen alkalmaztad az iránytűt!- lépj előre két mezőt!
- Számold meg hány csíkos halacska úszik a tengerben!- lépj előre egy mezőt!
- Tapsolj annyit, ahány citromsárga halacska van a tengerben!- lépj előre egy mezőt!
- Viharba keveredtél, lépj vissza két mezőt!
- Tengeri beteg lettél, egy körből kimaradsz!
- Énekelj egy „vizes dalt”- lépj előre egy mezőt!

Mezők:
- Mini cicánál kikötöttél a szigeten- egy körből kimaradsz.
- Szerencse kártyát húzhatsz!
- A Minimax figurák mezőjéről csak 1, vagy 6 dobással mehetsz tovább.
- Mentőőv- Segítettél egy bajba jutott társadon, ezért lépj előre két mezőt!
- Szélfújás- Kedvező szelet kaptál- még egyszer dobhatsz.
- Iránytű- eltévesztetted az irányt, lépj vissza 3 mezőt!

 

Budapest Csemeteház óvoda társasjátéka

A játékszabályzatunk:
A játék egy  "Ki nevet a végén" jellegű társas, az alapformák felhasználásával.
A játék, a 4 sarokban lévő, különböző színű hajóktól indul.
A 4 játékos felváltva, a kockával kidobot formára léphet. 
A játék menete az óramutató járásával megegyező irányba halad. Amikor visszatérnek a kiindulóponthoz, a sziget közepe felé haladnak tovább.
A győztes az, aki először a szigetre lép.

 

 

Andretti Általános Iskola Pusztazámori Tagintézménye
1. osztály (Bölcs Bagoly képző 1. fokozat)

 

Vác - Kölcsey úti Óvoda - Cica csoport

  

Gyomaendrőd - Szivárvány Óvoda

Szigetszentmiklós Napraforgó Óvoda - Méhecske csoport

Sóskút Dimbes-Dombos Óvoda - Süni csoport

Pitypang Óvoda

 

 

Nemesvámos Csillagvirág Óvoda - Csicsergő csoport

 

 

 

 

Kispesti Szivárvány Óvoda - Napocska nagycsoport

Jászszentandrás Gyermekvilág Óvoda - Katica csoport

  

Budapest Hartyán Általános Iskola 2.B

 

Gyomaendrőd - Csárdaszállás -Hunya Kistérségi Óvoda, Csemetekert Tagovóda 

Cegléd Lövész utcai Óvoda - Delfin csoport

Budapest Törökugrató Óvoda - Maci csoport

 

 

Makói Óvoda Kassai utcai Tagintézmény - Süni csoport

Eszközök: színes hajtogatott hajók- ezek a bábuk

színes halacskák a számláláshoz, játékos feladatokhoz, mezőkorongok, dobókocka

Az győz, aki először ér a MINIMAX felirathoz!

 

 

Budapest - Csemeteház Óvoda

Iratkozz fel hírlevelünkre!